Re: [NOVICE] filserver?

Martin Jochimsen skrev:
> Er lige snublet over denne side, som ser rimelig forståelig ud!
>
> http://jesperjarlskov.dk/blog/lamp-linux-apache-mysql-php-pa-dit-ubuntu-desktop/

Det er jo om Linux + apache + MySQL + PHP

Det er relevant hvis du vil lave hjemmesider evt. med php (web-scriptsprog)
og mysql (database)
(ubuntu har også dette...)

men jeg forstod at du ville have en "filserver"  til musik osv. ?

> Er det "lettere" at sætte en server op (eller administrere den bagefter)
> i et grafisk miljø? Jeg er jo temmelig grøn på det område. Jeg er ikke
> bange for terminalen....jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive!!! :-D

Til filserver er det stort set at installerer samba-server
og tilpasse /etc/samba/smb.conf
Det kan dog også gøres grafisk :
https://help.ubuntu.com/community/SettingUpSamba#Ubuntu%208.04%20And%20Later