Re: [NOVICE] filserver?

Martin Jochimsen skrev:

> Det er nok bare mig, der har misforstået noget. Jeg tænker stadig på, at
> den eneste måde familien skal kunne se indholdet på serveren er via en
> browser. Derfor har de heller ikke muligehd for at lægge noget op!

> Jeg har pt. ikke tillid til at min familie skulle kunne finde ud af at
> håndtere sådan noget....selvom det bare "fungerer" som et alm. drev.

ok, så må du lægge det op på serveren, det sker i hvert fald ikke af sig selv.
Men hvis igen vil lægge filer op, så behøver du ikke en filserver....

>>> Jep. Det kigger jeg på. Umiddelbart sidder der ca. 384 MB ram, en

> som f.eks. xfce?

ja den er letvægts

men samtidig skal du muligvis afinstallere andre ting og andet der måske
startes alligevel selvom du bruger xfce. (se længere nede)

> hmm...ikke lige i denne omgang. Nu har jeg jo lagt ubuntu på maskinen,
> men jeg kan vel bare installere xfce med apt-get?

til dels, se nedenfor.

programmerne i xubuntu er tilpasset en mindre maskiner.
http://xubuntu.com/about
http://xubuntu.com/get

på download siden står hvad xubuntu kræver af system.

"Install Xubuntu from Ubuntu
If you have an existing Ubuntu, Kubuntu, or Edubuntu installation, it is possible to
install Xubuntu and retain your current installation. To do so, just go into Synaptic (or
Adept if you use Kubuntu) and install the xubuntu-desktop package. Next time you login,
you can choose Xfce4 from the Session menu on the login screen. If you want to have a
default Xubuntu install but have installed Ubuntu or Kubuntu, you can remove all Gnome and
KDE packages by following instructions on this page. "
=>
http://www.psychocats.net/ubuntu/purexfce

> Det tror jeg jeg vil gøre.

men det kan vente til sidst, få først noget op at køre .
via fullrate kan man normalt hurtigt via "mit fullrate" ændre det.