Re: [NOVICE] filserver?

On Tue, May 05, 2009 at 23:52:09 +0200, Martin Jochimsen wrote:

> Jeg giver lige webmin i xubuntu en chance (iflg. Damgaards mail) inden
> jeg kaster mig ud i Suse, men tak for din mail. Kommer Suse også som en
> XSuse? En almindelig Ubuntu er nemlig lidt tung til min maskine, og det
> kunne være jeg så skulle installere xfce, hvis der altså ikke findes en
> XSuse.

SuSE er tung, det har den været i mange år, næppe noget
der kører på en ældre langsom PC.
Alene Yast i SuSE er ganske sløv på en sådan PC.
SuSe har ikke flere versioner som Ubuntu.
(Kubuntu med KDE, Xubuntu med Xfce, Ubuntu-server uden..,
samt edubuntu og andre specialicerede udgaver)

Det var faktisk grunden til at jeg for en del år siden
stoppede med SuSe da min gamle PC blev for lille og langsom
til SuSE ;(
Først med nyere kraftig PC kunne SuSE igen køre.

GUI programmerne kræver desværre sine resourcer af en PC
bla KDE og Gnome.
Det ses jo også med Vista, det er heller ikke for gammelt
udstyr, derfor fik XP en genoplivning til netbooks, for
Linux måtte da ikke løbe med det marked  .....

--
mvh Frank Damgaard  |