Re: [NOVICE] Kopiering af DVD mislykkes

Jørgen Heesche skrev:
Steen Jensen wrote:
Magnus Pedersen skrev:
Steen Jensen wrote:

Mange tak for svar. Som nævnt blev dvd læst, og K3B oplyser en størrelse på 4.248 mb. Det morsomme er, at der her er tale om dvd'en med spilletid på 1 time 5 min. Der er en dvd mere i sættet, som har angivet spilletid 1 time og 25 min, men den oplyses af K3B til at fylde 3.597 mb.

Du kan ikke sige noget fornuftigt om datamængden på en DVD ud fra spilletiden. mpeg2 streamen kan komprimeres så de 4.3 GB bliver brugt på ½ times film eller 4 timers film. Det er kun et spørgsmål om hvilken kvalitet man ønsker.

/Magnus

sslug-novice: Listen for begynder-relaterede sp�rgsm�l

Nej, men det kan måske være et fingerpeg.

Nej, slet ikke noget fingerpeg.
Hvor mange timers optagelse der kan lagres på 4.7 GB afhænger af billedkvaliteten.
Min DVD-optager kan optage med 7 forskellige billedkvaliteter på DVD+RW.
HQ (high quality) kan lagre 1 time
.
.
SEP (super extented play) kan lagre 8 timer

Jo, det kan være et fingerpeg, når man går ud og køber noget, der er professionel udført og skal kunne fremvises i en rimelig kvalitet.

Men når man på dansk skriver måske og ydermere bruger ordet fingerpeg, betyder det, at der ikke er nogen kendsgerning i det, og at det er et gæt. Godt eller dårligt.

Og jeg har netop på en anden openSUSE 11.1. maskine fået kopieret begge dvd og brændt en kopi. Så må jeg i morgen have kontrolleret, at de kan afspilles korrekt uden problem. Jeg lagde dog lige den ene på min Windows, og der startede den nok så nydeligt.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

INTET er umuligt for den, der ikke selv skal gøre det!