Re: [NOVICE] Kopiering af DVD mislykkes

Martin Schlander skrev:
Steen Jensen wrote:
fuldt opdateret openSUSE 11.1 læser i K3B fint en DVD, åbner derefter
skuffen og beder om en dvd at brænde på, og så sker der absolut ikke
mere. Drevet kan brænde både + og - Den oprindelige dvd angives at have
en spilletid på 1 t 5 min, og jeg ilægger en ny, der angives at have 1 t
20 min. Forslag til løsning?

Er du sikker på du ikke forveksler dvd'er og cd'er? Jeg har i hvert fald aldrig set dvd'er hvor kapaciteten er angivet i tid - ikke at det er nogen garanti for at det ikke findes.

På æsken med de nye står eksempelvis Verbatim 4.7GB/120min, og jeg har tilsvarende mærket HP og Princo

Hvis original dvd'en er en dual layer dvd, vil der ikke være plads på en normal (4.7 gig) dvd. Men man skulle mene at K3b ville smide en fejlbesked.

Der står angivet spilletid på den originale dvd, men da den angives til at have en total content time på 1 hour 5 minutes vil jeg ikke gætte på, at man har brugt en dual layer

En anden teori kunne være noget kopibeskyttelse spiller ind. Du fortæller jo ikke meget om hvad det er for en dvd.

Der er tale om en kopibeskyttet dvd, som jeg gerne vil have kopi af for at være på den sikre side, da det drejer sig om en dvd, som jeg har købt i USA, og som kun kan købes der. K3B læste den imidlertid uden problem og spyttede skuffen med originalen ud. Jeg lagde en ubrændt skive i, og så skete der intet. Jeg var nødt til at afbryde, men jeg kan senere gentage seancen og lægge loggen ind.

Alternativt kunne du overveje at prøve at rippe dvd'en med k9copy i stedet.

Det vil jeg lige kigge på. Har aldrig prøvet det før.

Med venlig hilsen
Steen Jensen

INTET er umuligt for den, der ikke selv skal gøre det!