Re: [NOVICE] netbank under Ubuntu 8.10

Martin Jochimsen skrev:
Gerd Schirner skrev:
Hej sslugere
Vil forsøge at køre også netbank med Ubuntu 8.10, således at jeg kan skrotte WINDOWS helt. Jeg har tidligere med Fedora kunnet logge ind på netbank - det var med KDEs Konqueror. Nu bruger jeg den nye Firefox, og får en fejlmeddelelse fra BEC (edb-centralen): "DIN BROWSER UNDERSTØTTER IKKE JAVA" (!) JAVA JRE 1.6.0_11 er installeret. Jeg forsøgte også fra en anden bærbar med Ubuntu, hvor jeg har JDK 1.6.0_04 installeret, og kørt javac/java (med held), her får jeg også at vide: DIN BROWSER ....osv

Jeg har sendt BEC en mail, men forventer ikke svar, fordi de udtrykkeligt nævner, at de ikke supporter linux. Det som undrer mig, er, at det virkede under Fedora ver.6 , men ikke under den nye Ubuntu 8.10.

HAR NOGEN ERFARING MED NETBANK UNDER linux/firefox browseren, OG HAR FÅET DET TIL AT VIRKE, VIL JEG VÆRE YDERST TAKNEMLIG FOR ET TIP. (ps: jeg kan af firefox konfigurationen se, at både java og javascript er aktiveret, så det må være noget andet -https indstillinger?)
mvh
G.S

Hej Gerd

Jeg har ligesom dig og 100-vis af andre haft de samme problemer med netbank og java. Jeg rodede rundt med en masse forskellige guides, som til sidst alligevel aldrig fungerede. I en lang periode havde jeg slet ikke netbank fordi lortet simpelthen bare ikke ville virke. Jeg spurgte her på listen om hjælp, og der var en som kom med "Die Endlösung"!!! Slet ALT du har lavet indtil videre med java og div. plugins (det gjorde jeg) og installer derefter med apt-get eller Synaptic pakken, som hedder "icedtea6-plugin". Med den pakke kommer alt det skrammel som også skal bruges (undskyld de ikke så tekniske termer, men jeg er nået dertil, at skidtet bare skal virke og så hul i om jeg fatter hvorfor!!!) Nu bruger jeg Ubuntu 8.10, Firefox 3.0.6 og icedtea6-plugin (med det hele) - og der er stadig lige lidt penge på kontoen!!!!!!!!!!
Når du har prøvet alt andet så prøv "is-the'en"

Hilsen og held og lykke
Martin :-)

Hej

Hvis du har installeret Adblock Plus-ekstensionen i Firefox, bør du prøve at slå den fra, genstrate Firefox og prøve at logge ind. Det virkede for mig hos Nordea.

Mvh.
Morten

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]