Re: [NOVICE] netbank under Ubuntu 8.10

Gerd Schirner skrev:

Hej sslugere
Vil forsøge at køre også netbank med Ubuntu 8.10, således at jeg kan skrotte WINDOWS helt. Jeg har tidligere med Fedora kunnet logge ind på netbank - det var med KDEs Konqueror. Nu bruger jeg den nye Firefox, og får en fejlmeddelelse fra BEC (edb-centralen): "DIN BROWSER UNDERSTØTTER IKKE JAVA" (!) JAVA JRE 1.6.0_11 er installeret. Jeg forsøgte også fra en anden bærbar med Ubuntu, hvor jeg har JDK 1.6.0_04 installeret, og kørt javac/java (med held), her får jeg også at vide: DIN BROWSER ....osv

Jeg har sendt BEC en mail, men forventer ikke svar, fordi de udtrykkeligt nævner, at de ikke supporter linux.

Det som undrer mig, er, at det virkede under Fedora ver.6 , men ikke under den nye Ubuntu 8.10.

HAR NOGEN ERFARING MED NETBANK UNDER linux/firefox browseren, OG HAR FÅET DET TIL AT VIRKE, VIL JEG VÆRE YDERST TAKNEMLIG FOR ET TIP. (ps: jeg kan af firefox konfigurationen se, at både java og javascript er aktiveret, så det må være noget andet -https indstillinger?)
mvh
G.S

Nu kan jeg ikke finde det link jeg brugte til komme på netbank med. Jeg har Arb.Landskank som også bruger bec. Men det afgørende var både at installere Jave 5 og 6. Pakkerne finder du i Synaptic.

sun java5-bin
sun java5-jre

sun java6-bin
sun java6-jre

Alt andet java eller icetea skal afinstalleres. Sådan fungerede det for mig. Det fungerer sågar i Opera.
mvh - Jørn

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]