Re: [NOVICE] Linux VPS

Carsten Jantzen skrev:
> [...]
> at de er til at betale i dag.
> Dog kan jeg ikke forstå hvorfor de er dyrere når det handler om ram.
>
> Når jeg laver noget er det i java og derfor vil jeg gerne have en mængde ram
> til rådighed og det er det som koster i linux vps løsninger.
> Jeg vil hade at skulle skifte til en windows server da, jeg foretrækker en
> linux løsning.
> Er det mig som tænker forkert? skal jeg ikke have den mægde tilrådighed som
> jeg ønsker. Jeg går pt efter 1024 mb med en pris på under 30$
> Hvordan bruges linux swap område, skal det indgå i beregningen?

Swap er jo en del af disk og ikke direkte RAM
opgaver ryger over i SWAP når du mangler RAM, det gør det jo
en hel del langsommere.

> I øjeblikket prøver jeg løsninger fra linode (linux) og vpsland (windows).
> Ingen af dem er pt. til at snakke med mht ændring af ram mængde, fordi de
> kun bruger en standard opsætning.
>
> Det er sådan lidt arrgh.

30$ er også langt nede for at finde en kraftig løsning?

Jeg bruger en root-server hos http://hetzner.de
de har kun ikke VPS, og priser starter ved 49 Euro/md
Jeg er ikke klar over om man kan få mere RAM på root server
men der står "extra hardware : (Preise auf Anfrage).

I tyskland kan man få en del VPS servere fra 10-30 euro/md og opad.
mere RAM er gerne de dyrere (f.eks. 4GB VPS til 30 €/md)
(server4you.de , 1und1.de , strato.de , ......)

Jeg har også set www.leaseweb.com/  (Holland) har nogen løsninger (VMWare)
men jeg syntes de er for dyre. Men man kan tilpasse til behov
f.eks. 16 GB RAM koster + 90 Euro/md men du kan jo selv eksperimentere
med deres tilpasningsside.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]