Re: [NOVICE] Kan ikke tilgå lokalt netvæ rk

Frank Damgaard skrev:
Jeg må ha' gjort noget galt et sted, for nu kan jeg pludselig ikke tilgå
mit lokale netværk.
har du prøvet "ping" og andre netværksværktøjer til de andre maskiner?

hvis det virker så kan du jo godt tilgå netværket.

Kører de andre maskiner Linux ?

Er det NFS du vil bruge til at dele filer med?

Eller er det windows maskiner med SMB (windows fildeling) som du vil mounte på linux?

Eller er det windows  maskiner der skal mounte drev fra en linux maskine
med samba filserver?
Jeg kan godt pinge alle maskiner på netværket. Men via Netværk i Gnome kan jeg ikke se andre maskiner på netværket. Andre maskiner på netværket er en Windows XP, en Mac og en Western Digital disk. Både XP'eren og Mac'en kan godt så hinanden samt min Debian. Jeg er ikke klar over om det er NFS der benyttes i mit tilfælde dog har jeg en ide at det er SMB, men er ikke helt sikker.
I givet fald afhænger det om du i Debian bruger noget GUI eller kommando-linie
for at lave de ønskede fildeling af drev/mapper med NFS eller SMB.

Du må nok præcisere hvordan du tidligere fik fildeling til at virke
(hvilke værktøjer brugte du), da der er mange måde at køre det på
afhængig om man bruger kommandolinie, Gnome, KDE,.....
Jeg kender ikke de direkte kommandoer for at tilgå andre maskiner på netværket, så det er Gnome GUI Nautilus jeg bruger. Har installeret KDE og oplever her samme problem.

--
Venlig hilsen / Best regards
Allan Dreyer Andersen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]