Re: [NOVICE] Kan ikke tilgå lokalt netvæ rk

Allan Dreyer Andersen skrev:

> Tak for dit svar Martin.
>
> Prøvede lige dit forslag, altså tilgå min server fra en browser og det
> kunne jeg godt. Så serveren er tilgængelig.
>
> Men jeg vil gerne mounte den, samt se andre maskiner på mit netværk.

har du prøvet "ping" og andre netværksværktøjer til de andre maskiner?

hvis det virker så kan du jo godt tilgå netværket.

Kører de andre maskiner Linux ?

Er det NFS du vil bruge til at dele filer med?

Eller er det windows maskiner med SMB (windows fildeling) som du vil mounte på linux?

Eller er det windows  maskiner der skal mounte drev fra en linux maskine
med samba filserver?

I givet fald afhænger det om du i Debian bruger noget GUI eller kommando-linie
for at lave de ønskede fildeling af drev/mapper med NFS eller SMB.

Du må nok præcisere hvordan du tidligere fik fildeling til at virke
(hvilke værktøjer brugte du), da der er mange måde at køre det på
afhængig om man bruger kommandolinie, Gnome, KDE,.....

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]