Re: [NOVICE] Zepto Notus A12 Vs. Eee PC 1000H. Hvilket bærbar er bedere med Linux?

Den Sat, 31 Jan 2009 22:57:30 +0100
skrev Jim Oksvold <sslug@sslug> :

> [...]
> Lenovo IdeaPad S10, Samsung NC10, and ASUS Eee PC) use the GMA 950
> Chipset for their integrated graphics, but some of the newer models
> are using the Intel GMA 500. The GMA 500 doesn't share many traits
> with other mobile Intel IGPs since much of the technology was licensed
> from PowerVR, which means a different X.Org display driver is
> required.
>
> For de som skal kjøpe små søte netbooks i de kommende måneder er det
> ett godt sjakktrekk
> å sjekke om maskinen virkelig fungerer godt med Linux.

Giv Fedora 10 en chance. Jeg købte før jul en Eeepc 901 og installerede
Fc10 fra en Live-udgave lagt på en usb-stick.

Alt virker, dog en mindre opgave med det trådløse net. Hurtigt klaret med:

http://www.ralinktech.com.tw/data/drivers/2008_0918_RT2860_Linux_STA_v1.8.0.0.tar.bz2

Stig C.

> Mvh
> Jim Oksvold

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]