Re: [NOVICE] Ubuntu kurser?

Den Mon, 09 Feb 2009 13:42:07 +0100 skrev Martin Schlander:

> I bestyrelsen har vi talt lidt om måske at forsøge at arrangere et lille
> aftenkursus på 6-8 kursusgange som tager folk igennem de basale ting til
> hjemme-desktop-brug, f.eks.:
>
> - introduktion
> - installation
> - desktop
> - almindelige programmer (OOo, gimp etc.) - pakkehåndtering
> - terminal
> - troubleshooting
> - hvad er fri/open source software
>
> Og måske efterfølgende at udstyre folk med et "linux-kørekort" baseret
> på aktiv deltagelse.

> [...]

I DKUUG har vi også talt om at lave Linux-kurser for almindelige Linux-
brugere, og vi har endda talt med enkelte SSLUG-bestyrelsesmedlemmer om
det. Måske skulle vi samarbejde?

I DKUUG har vi lavet et Linux-kursus over 10 aftener, hvor materiale og
videoer er tilgængelige. Det er dog på et dybere niveay, med
kommandoprompt.

Kursusmateriale ligger på http://meet.dkuug.dk//linuxkursus/ og videoer
på http://video.dkuug.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]