Re: [NOVICE] ingen adgang til USb-flashpen

Lise wrote:
> Hej. Jeg har mistes mine muligheder for at åbne min flash-pen via USB.
> Jeg har tidligere kunnet se og fået adgang til disse ting.
> Hvordan får jeg oprettet adgangen igen.
> Ligeledes undres jeg over, at jeg kan se mit C er tomt.
> Jeg har Dualboot med SUse 10 og Windows XP.Jeg skulle kunne hente filer
> fra C men det er som sagt tomt. Hvad gør jeg.

Jeg antager at du mener SUSE Linux 10.0 - og ikke SUSE Linux Enterprise 10,
det gør faktisk en forskel her..

Siden al mounting lader til at være i uorden, kunne det tænkes at nogen har
pillet ved filsystem-tabellen (/etc/fstab).

Du kan starte yast > system > partitioner og grafisk angive et mountpoint
(mappe hvori du ønsker partitionen monteret) for dit "c-drev".

USB-tingesten er jeg mere i tvivl om. Men jeg mener bestemt at den måde
automount fungerede på i 10.0 krævede en fstab-entry.. måske kan nogen her
som stadig bruger 10.0 vise dig hvordan en sådan entry burde se ud.

Du bør desuden kontrollere om flash-pennen rent faktisk dukker op
i /media/ - det kunne måske tænkes at den faktisk mountes, men at du bare
ikke får en popup eller noget af andre årsager.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]