Linux på en Mac Pro

Jeg er absolut tumpe når det handler om Linux. Jeg har installeret Linux Madreake 9 på min PC sammen med windows og det hele fungerer fint . Jeg behøvede ikke at vide noget som helst for at få det til at køre.

Nu har jeg imidlertid købt en bærbar Mac pro, der både kan køre Mac og Windows. Det virker fint. I mac'en var der et program med drivere til Windows så nu kan jeg vælge ved opstart om jeg vil køre Mac eller Windows.

Men man er jo et skarn hvis man ikke vil have mere. Jeg kunne godt tænke mig at få Linux på maskinen også således, at når jeg vælger windows så er valget her mellem Linux eller windows, altså lige som på den gamle maskine.

Så langt så godt. I med Linux DVD'en (havde lige hentet Mandiva 10,2 ned fra nettet) og så igang. Valgte opstart fra dvd og Linux startede op. Linux gik nu ret hurtigt i stå - programmet kunne ikke som på min bærbare pc selv finde HD, drev og så videre og jeg aner ikke hvad jeg skal skrive på de kommandoer den forlanger.
Er det hele bare for nyt endnu til det kan lade sig gøre eller hur?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-02-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]