Trådløs net / nyt netkort

Hej

Jeg forsøger at få en gammel bærbar (HP Omnibook XE2) til at spille med
Ubuntu dapper og et trådløs netkort "Linksys Wireless-G" og det er model
WPC54GS ver. 2. Så vidt jeg ved er den ikke rigtig understøttet i
Linux. Så skal/kan man bruge ndiswrapper og det kan jeg kan ikke få
til at virke! Nu gider jeg ikke mere fordi jeg kan vel købe et
netkort der er understøttet af Linux.

Spørgsmål 1: hvilket netkort spiller max?

Spørgsmål 2: Hvorfor virker det ikke?
Driveren er kopieret ind og har read, write og execute til alle.
Ndiswrapper -l skriver "lsbcmnds driver present, hardware present"
lsmod viser at ndiswrapper er loadet, men at 0 bruger den.

iwconfig skriver Access Point: invalid men på en anden pc lige ved siden
af (med windows og et netkort magen til) virker samme access point fint.
Jeg har prøvet at bytte netkortene rundt uden det har givet resultat.

Routeren (Linksys Wireless-G WRT54GL) er konfigureret med DHCP og WEP.
Selv om jeg har fjumret med key'en skulle kortet så ikke alligevel kunne
få en ip adresse?

</Michael>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-08-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]