Re: [NOVICE] Thunderbird

Martin Schlander wrote:
Mogens Jaeger wrote:

Under disse forsøg, må jeg have installeret "et eller andet" / fået sat
nogle parametre, der nu gør, at når jeg som nu, sidder og skriver i
Thunderbird'en, kommer den for hvert (ca.) 10 minutter, og beder mig om
at angive passwordet

KDE eller GNOME?
KDE

Hvilket password? Dit brugerpassword? dit root-password? dit
nøgleringspassword (Kwallet, GNOME-et-eller-andet-keyring-måske)? Dit
mailserver password?
Mit mailserver-password

Det har jo nok noget at gøre med at Thunderbird er sat til at checke mails automatisk med et vist interval - til det skal der bruges password til serveren - muligvis har du ikke givet Thunderbird lov til at huske dette. Eller - måske har du valgt at bruge en nøglering til opbevaring af passwords - og så ikke givet Thunderbird lov til konsekvent at få adgang til nøgleringen - således at du skal angive dette password hver gang.
Har aldrig brugt nøglering el.lign.
Og nej - jeg har ikke hakket af ved/i 'Account settings/server/check for new messages every'. Men sådan har det jo fungeret længe (mere end et par år) uden problemer.
Når jeg går ind i 'Edit/Preferences/Advanced/Saved passwords' kan jeg kun se de internetsteder hvor jeg skal bruge passwords.
Kigger jeg under 'Manage master password settings' er der 'hakket af' ved Master password timeout/The first time its needed

--
mvh Mogens Jæger

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-08-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]