Re: [MOEDE] GIMP-foredrag i Sandkassen

Ole Vecht skrev:
John Andreasen skrev blandt andet:

Jeg har lagt nogle videoer

Hej John.

Flot, hvordan laver du dem ?

Jeg benytter Camtasia Studio 3 - et Windowsprogram, der kan optage, hvad der ses på skærmen, samtidig med snak fra mikrofon.

Når jeg så skal optage sekvenser fra en Linuxsession, er jeg nødt til at benytte mig af vmware, så Linux kører i en virtuel maskine.

Optagelsen kan så exporteres til f.ex en avi-film eller - som tilfældet er med sandkasse-videoerne - som Flash-film.

Jeg har i mange år lavet undervisningsfilm til brug i egen undervisning med Camtasia Studio 2, som jeg købte for nogle år siden, men faldt over et gratis tilbud på Camtasia Studio 3 i december 2007 - et tilbud, der desværre er trukket tilbage nu. Version 3 er rigtig god til flash, så det benytter jeg nu, da det giver film, der ikke fylder så meget.

Hvis der er nogen, der kender til et tilsvarende produkt, der kører under Linux, er jeg yderst interesseret.

Hilsen John