Re: [MOEDE] GIMP-foredrag i Sandkassen

E. Sjørlund skrev:

Kom du frem til en konklusion?

Jeg startede med xvidcap - og den fungerer så godt, at jeg ikke har nået at se på de andre forslag.

Jeg har dog et problem med lyden... den indbyggede mikrofon giver en masse støj - surt. Og det er svært for mig at få min Suse til at acceptere en ekstern mikrofon - usb-tilkoblet Logitech - AK 5370 identificerer den sig som.

Prøver jeg at optage lyd med den normale lydoptager, er det umuligt at slå den indbyggede mikrofon fra. Men i xvidcap kan man vælge lydkilde - den står standard til /dev/dsp, og da jeg ændrede den til /dev/dsp1 (i mangel på bedre idéer) - ja... så fungerede det ;-)

Så jeg regner med at benytte mig af xvidcap.

Problemet er dog, at de videoer, der kommer ud af sceancerne fylder rigtig meget - så jeg skal finde en måde at komprimere dem, og det i et frit format, der kan konkurrere med flash. Her mangler jeg pt idéer til programmel.

/John