Re: [MOEDE] Software Freedom Day 15. september 2007

Martin Schlander skrev:
> Så er Software Freedom Day overstået. Tak til alle som deltog i planlægning
> og udførsel samt hjalp med at skaffe materialer.

Også en tak til dig for at lede planlægningen og udførsel og til de
børn der vist fik et par oplevelsesrige timer med at puste balloner og
dele dem og andet materiale ud.

> Jeg har skrevet lidt om det på min blog:
> http://mschlander.wordpress.com/2007/09/16/software-freedom-day-copenhagen/
>
> Der er midlertidigt lidt flere billeder her, venligst leveret af Rolf
> Larsen:
> http://suse.linuxin.dk/sfd/images.html
>
> Jeg har en blå paraply til overs. Hvis nogen savner den må de lige sige til.
>
> Hvis nogen har nogle forslag til ting der kan gøres bedre til næste år så
> sig endelig til, pt. har jeg noteret følgende ideer:
>
> - navneskilte til deltagerne så vi ved hvem hinanden er

god idé

> - flyers på engelsk til turister
god idé, og måske også på svensk (desuden bør der være et par 'latin'
kyndige (fransk, italiensk, spansk) tilstede - det var der i år).

> - en mere "event-agtig" måde at formidle budskabet på
god idé

> - bedre forberedelse/imødekommelse af de hyppigste spørgsmål "hvordan kan
> det være gratis, det er suspekt?", "hvem sponserer jer?"
god idé, og måske et par ting som hvad vi skal undgå at sige (for
eksempel noget der er eller kan opfattes som ulovligt)?

> Lagde i mærke til andre spørgsmål eller kommentarer som var meget hyppige?
- Tilsyneladende var der flere der kendte til muligheden for at bruge
free software (herunder Linux) end sidste år (2006)?
- børnene var dygtige.

--
/Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]