Re: [MOEDE] Chillispot på WRT54GS

I sslug.moede, skrev Niels Kristian Jensen:
>  Risikoen for zombie maskiner er større, det indrømmer jeg, men at åbne for
>  endnu flere problemer end man allerede kan håndtere er ufikst.

Jeg har stadig enkelt applikationer der opfører sig uhensigtsmæssigt til
denne slags netværk (læs: uden kryptering) men alle de vigtige opfører
sig hensigtsmæssigt.

Så jeg vil hellere sætte:

* SMTP-auth op på gatewayen

Jeg kan godt se der er en risiko for misbrug, men omvendt så har jeg
svært ved at se at det generelt er mit problem.

--- .. analogier er godt .. -- :-)

Hvis jeg havde en privat vej, som jeg kun benyttede 1% af tiden.. og min
nabo/genbo/whatever havde lyst til at benytte den. Så skulle de da have
lov, selv uden at stå med hatten i hånden og spørge mig om lov først.
Min verden er ikke blevet fattigere.

Eftersom jeg ikke har sat en bom op, som vil være til betydelig gene for
mig selv i min hverdag, så åbner jeg for risikoen for at min private vej
bliver benyttet som flugtvej efter et bankrøveri i den lokale by.

Bør jeg tage mig af det? Eller rettere, bør jeg begrænse min nabos
muligheder?

--- .. analogien er slut .. -- :-)

Jeg kan sikkert kun gøre dette, fordi jeg mener at jeg har fuldt
overblik over maskinerne på mit netværk og jeg ændrer sikkert mening den
dag der er en der har hældt 100 sider ud på min netværksforbundne
printer, men så må jeg tage den derfra ..

Jesper