Re: [MOEDE] Chillispot på WRT54GS

Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote in
news:sslug@sslug:

> Og er du sikker på, at der ikke er nogen i ejendommen, der
> har sat et åbent AP op?

For det første er det ikke tilladt i vores regler. Desuden går jeg en tur
med en bærbar med Netstumbler i ny og næ. Men helt sikker, det bliver man
aldrig.

> Jeg kører al trafik gennem TOR, så det kan ikke give problemer med min
> udbyder.

Her knækkede filmen for mig? "TOR" ? Google giver knap 3 mill. hits på "TOR
mail".

> Det er nok mere sandsynligt, at nogen af beboerne i ejendommen gør
> noget, der medfører at jeres linie bliver lukket. Eller at en af
> maskinerne bliver inficeret og får jeres linie lukket.

Jeg er lidt bange for at det særlige "gratis adgang uden risiko for
opdagelse" aspekt til tiltrække uhæderlige personer.

De faste beboere vil vide at deres evt. uhæderlige gerninger nemt kan
efterforskes.

Risikoen for zombie maskiner er større, det indrømmer jeg, men at åbne for
endnu flere problemer end man allerede kan håndtere er ufikst.

Mvh. NKJensen