Re: Chillispot på WRT54GS

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> Det er jeg ikke, men jeg er selv forbeholden overfor den digitale
> signatur fordi jeg syntes der er mange problemstillinger (specielt
> juridiske) der er uafklarede.

Har du læst/set "Betænkning om e-signaturs retsvirkninger"
<http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=73196>?

> Det er jo et "kraftfuldt" værktøj, med din digitale signatur kan du
> indgå juridisk bindende kontrakter. Så jeg ville i al fald ikke have den
> digtale signatur på den computer i husstanden der har størst
> sandsynlighed for at blive stjålet. (den bærbare).

For det første er din private nøgle passwordbeskyttet. For det andet
kan certifikater spærres hvis de falder i fremmede hænder. For det
tredje er du ikke "aftaleretlig forpligtiget af en erklæring, der
uberettiget afgives i ens navn" (citat fra ovenstående betænkning,
7.4.2).

Der er så mange måder man kan blive snydt på. Digital signatur er
selvfølgelig en af dem, men personligt vurderer jeg risikoen lavere
end i så mange andre sammenhænge og at den opvejes af fordelene.

mvh
        /arne
--
Arne Jørgensen <http://arnested.dk/>