Re: Chillispot på WRT54GS

Hej Niels Kristian.

Her er lidt status på hvad vi faktisk endte med at få afprøvet:

    Chillispot på en Sveasoft developer edition ... En løsning jeg havde set
virke, og derfor kunne være skabelon for hvordan vi fik det på openwrt.
    Chillispot installeret på openwrt, konfigureret og testet med
radius.chillispot.org som authentication, og benyttede også deres webserver
til hotspotlogin.cgi afvikling.
    En wrt54gs opdateret til openwrt
    En wrt54g opdateret til en openwrt variation (kan ikke lige huske navnet
da det ikke var mig der installerede) - men på grund af at den rebootede
konstant, blev den flashet tilbage til en officiel firmware, og derefter til
en Alchemy fra Sveasoft.
    En openwrt med tor

Vi konstaterede at det for fremtiden er vigtigt at man gør sig helt klart
hvad det er man ønsker af funktioner i sin linksys, for det bestemmer meget
om det egentlig er en openwrt man skal kaste i hovedet på boxen. Og specielt
i forbindelse med openwrt, så skal man forvente at skulle søge på nettet
efter informationer om hvordan man lige netop opnår det man ønsker.

De næste step:
    En kørende Radius server på openwrt
    Opsætning af Chilli / firewall regler, så man ikke kan omgå validering
    Installation af hotspotlogin.cgi på egen server
    Installation af hotspotlogin.cgi på openwrt

Så næste gang ville det være lækkert om der var nogen der havde erfaring med
Radius, da det for os er en helt ny verden.

"Niels Kristian Jensen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
> Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote in
-- SNIP --
> [...]

Det ville da bestemt være interessant at kigge på certifikater, men jeg tror
at udbredelsen og forståelsen for disse er meget langsommelig, så det skal
kun være som et alternativ til almindelig login (som de fleste forstår)

> Du har muligvis ret - jeg vil bare opfordre til at man tænker på
> anvendelsen også - og enhver løsning, der kræver enkeltvis oprettelse på
> alle mulige enkeltstående hotspots er dødsdømt fra starten.
>
> "Enighed gør stærk" er nøgleordet her.
En enhed der kunne gøre stærk i denne sammenhæng var en fælles Radius server
som alle hotspots kunne verificere op imod.

FUT: sslug.teknik
--
Mvh Johnn