Re: [MOEDE] hardwareindkøb - Fastsamarbejdsaftale med Linux-salgsbu tik(ker)

Phillip Sc. Bøgh <sslug@sslug> writes:

> Ønske om interessetilkendegivelser og opfordring til Sslugs bestyrelse:

Dette hører mere hjemme på sslug-forening.

> 1.SSLUGs tilbud til butikken (SSLUG har 5560 medlemmer).
> A.SSLUG kan tilbyde på hjemmesiden at "reklamere" dvs. oplyse om hvem der
> har den fornødne ekspertise og Linux-understøttet hardware eks. på vores
> hjemmeside, i nyhedsbreve og/eller udadvendte arrangementer.

Dette bryder jeg mig ikke om. Jeg mener ikke at sslug formelt set skal
fungerer som reklamesøjle for virksomheder.

> B. At hjælpe butikken med links til Linux-understøttet hardware
> C. Hjælpe med at skaffe en eller flere Linux-garvede sælgere til
> butik(kerne), som de så kan indkalde ved fremtidig ansættelser.

Jeg mener ikke at SSLUG i sin nuværende form er velegnet til at
forpligte sig til at yde en service over for virksomheder.

> D. Være behjælpelige med at invitere til Linux-arrangementer og forøge
> deres viden så de kan sælge hardware med større ekspertise til
> Linux-brugere.

Det er trivielt for virksomheder at komme til SSLUG's normale
arrangementer. Så dette 'tilbud' er nærmest symbolsk. Eller er det en
ny type arrangementer du ønsker at vi arrangerer?

> E.At vi anbefales at samle flere af vores indkøb hos den/de butikker der
> indgår i aftalen for at de så kan tilbyde et større Linux-sortiment. Det
> vil sige ingen forpligtelse til at SSLUG-medlemmer handler her, men når
> butikken indkøber deres sortiment, så når der er to jævnbyrdige typer
> hardware, at butikken så indkøber netop denne hardware.

Jeg mener ikke at SSLUG skal fungere som reklamesøjle eller
blåstempling af virksomheder. At der til mødet om Access Points er
sket noget fællesindkøb er mere undtagelsen end reglen. Det er
ufatteligt sjældent at vi laver fællesindkøb.

> 2.SSLIGs krav til butikken - efter en rimelig indkøringsperiode:
[...]
> C.At de tydeligt reklamerer med at de også fører Linux-produkter. Evt.
> også er satelitter for Linuxpusher.dk!?

Linuxpusher er bare en butik blandt flere andre.

Et Linuxpusher en gang imellem bliver mere fremhævet end andre
butikker skyldes alene at Linuxpusher drives af en som nyder bred
respekt i foreningen ud over hans engement i Linuxpusher. Der er ingen
formel aftale mellem linuxpusher og sslug, der er bare tale om god
mund til mund-markedsføring.

--
 Peter Makholm     |              I have no caps-lock but I must scream...
 sslug@sslug |                                               -- Greg