Re: [MOEDE] Byg dit eget access-point

Niels Elgaard Larsen wrote:
> Ivar Madsen skrev:

<--- klip --->

> Det er firmvareversionen, der er afgørende.
>
> Den har en funktion boot-wait som gør at man ved boot kan uploade en ny
> firmware med tftp selvom har givet den en defekt firmware. Den funktion er
> af uforståelige grunde ikke slået til som default (det kan man i alt fald
> ikke regne med). Men der er et hul, der gøre at man kan slå den til men
> Linksysfirmwaren stadig er er installeret ved at gemme en kommando i et
> argument til ping. Det hul er lukket i nye firmwareversion. Men man kan jo
> downgradere til en gammel Linksys firmware, slå boot-wait til og så
> [...]

Det er vel først og fremmest for anvendelsen af OpenWRT det gælder?
Hvis vi/man køber/bruger WRT54GS version 1.1 (hvilket det vist ser ud
til vi kommer til), mener jeg, vi skal anvende OpenWRT/Eksperimental.
Selv om jeg vil tro, at de samme forhold og betingelser som ovenfor
citeret også gælder i dette tilfælde (Experimental på GS version 1.1),
mener jeg ikke, jeg har set det (fundet det) på tryk (endnu)?
Herudover synes jeg at forstå, at det for nogle af versionerne af
G'erne også er hardware relateret (om den ender som en mursten) -
noget med tilgangen til den "utilgængelige" hukommelse?

Kan nogen bekræfte dette (eller det modsatte)?

--
/Jan