Re: [MOEDE] SV: Opfølgning påinstallationsarrangement i Kulturcaf een.

I sslug.moede, skrev Frank Damgaard:

>  Jeg tror også det ville være bedre hvis man *også* prøvede at tilbyde
>  Mandrake, FC(redhat) , SuSE eller lignende linux distribution med
>  "grafisk" installation, specielt til Windows brugere.

Ja, jeg plejer også at starte med en hurtig debat med brugeren om
hvorfor netop denne distribution er valgt og hvis det er muligt anbefale
en af de "store" som jeg har kendskab til.

>  Debian er noget "tung" at komme igang med for nye brugere, selvom
>  den nye installation i sarge er meget nemmere, men den senere
>  vedligeholdelse kræver  en del viden om Gnu/linux og Debian.

Det var ifølge tilmeldingen Jan's eget valg at ville have Debian ind..
:-)

>  Måske vi skal have et system hvor deltagerne selv kan downloade
>  og evt. brænde CD-ISO'erne som det første punkt ?
>  (dvs. deltagerne bør medtage nogle tomme CD-R)

Klavs havde lovet at komme med nogle.. det aflyste han i sidste øjeblik,
hvis det ellers var gået i orden, så havde der ikke været problemer.

Jeg kom først hjem 0:30, så jeg vil mene at det absolut ikke gælder om
at brænde CD'er først, da aftenen så rigeligt blive lang nok i forvejen.
Det er nærmere et spørgsmål om at være bedre forberedt.. (Der burde også
have været udskrevet ansvarsfraskrivelser på forhånd).

>  Eller eventuelt installere så langt så det er muligt at kopiere
>  ISO'erne til harddisk så de bagefter  kan brændes hjemme.
>  Så har de deltagere der kun har modem også mulighed for at
>  efterinstallere programmer hjemme.

Ak, ja.. modembrugere..
Er der nogen tilbage? Seriøst.. jeg spørger hver gang og de fleste har,
eller er lige ved at få den ene eller anden form for
højhastighedsinternet.

God ide.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug