Re: [MOEDE] 2004-10-25: LinuxInstallation i Kulturcafeen.dk ogtrådløsmøde

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> [...]

Det kræver at folk har en maskine der kan PXE. Kan normale
standardmaskiner det i vore dage?

> Floppy skulle være til at klare, da det vist bare er en boot og en
> driver diskette der skal laves.. men pxe-boot kræver vistnok
> modifikationer på dhcp-serveren ikk?

Det er en helt standard dhcp3-server der skal til. Men man skal også
lige sætte en tftpd op og ellers triller det lige ud ad vejen. Jeg vil
dig godt advare mod at gøre det på netværk hvor der står en
dhcp-server i forvejen, så sørg for at gøre det på et isoleret netværk
og ikke et semioffentligt netværk som på NBI eller Symbion.

--
 Peter Makholm     |        We constantly have to keep in mind why natural
 sslug@sslug |    languages are good at what they're good at. And to