Re: [MOEDE] Netfilter

On Thu, Oct 14, 2004 at 02:06:23PM +0000, Sune Vuorela wrote:

> Jatak - især hvis introduktion == for begyndere ;)

Min tanke er at det skulle være for begyndere, dvs. for begyndere i
forbindelse med Netfiler, ikke i forbindelse med Linux generelt. Det vil nok
betyde at der vil være noget omkring hvordan f.eks. tcp fungerer, hvordan de
forskellige dele af Netfilter's funktionalitet hænger sammen, og et eksempel
eller 3 på hvordan man konfigurerer en firewall i forskellige situationer.
Jeg har ikke tænkt mig gå ind på de mere advancerede dele - f.eks. mangle
tabellen og hvordan man få iptables og iproute2 til at samarbejde.

MVH David