Re: [MOEDE] 2004-10-25: LinuxParty i Kulturcafeen.dk

sslug@sslug wrote:

> Så, folk har også eneret til "AmigaParty", "DemoParty", "WindowsParty" og
> "GameParty"?

Nu har jeg en halvpart i http://linuxparty.dk og også arrangører for denne
gang i Roskilde.
Det er ikke min holdning af vi har eneret på denne betegnelse, men jeg synes
at det ville være rart om vi fik en koncensus for hvornår vi bruger
"installparty" og "linuxparty".

Installparty bruges af de mange LUG'er rundt om i danmark som betegnelsen
for at få hjælp til at installere linux på sin maskine.

Linuxparty vil vi gerne bruge som en betegnelse for deltagere som allerede
har installeret linux på sin maskine og som er nogenlunde fortrolig med
linux - således at installationen kommer ud af fokus. Men vi vil
naturligvis have medier til installation også, så dette også kan ske.

Vi opfordrer da også gerne andre til at afholde linuxparty, og meget gerne i
"den ånd vi har lagt for dagen".

Det er min opfattelse, at linuxparty som er anvendt for Kulturcafeens
arrangement er forkert og burde være "installparty" - sådan som jeg har
forstået det.

> Nej, vel? ;-) LinuxParty er en meget generisk konstruktion. Google giver
> mig linuxparty i både tyske, spanske og franske sammenhænge. (Og, det er
> ikke LinuxParty.dk ;-)

Skægt nok er det linuxparty.dk der kommer først når jeg søger på linuxparty
på google

> Mads

Morten Therkildsen
--
"If some genie offered you three wishes, would not your first one be, Tell
me, please, what is it that I want the most!"