Re: [MOEDE] Ny LUG i København opstart d.24/8 kl.19

On Tue, 3 Aug 2004, Phillip Sc.Bøgh wrote:

> Hej Jacob Sparre Andersen
>
> (Ang. Ny Linux User Group d.24/8 kl.19, Holmbladsgade 99, 2300 Kbh.S)
> Jeg forstår at man formelt ikke bør lave egne linux-arrangementer uden at
> SSLUG er formelt adspurgt.

Nej - selvfølgelig behøver man ikke at adspørge SSLUG, men en forespørgsel
om hjælp til at start af en LUG eller en hyggeaftenrække (muligvis er det
sidstnævnte som ønskes).

Men jeg kan ikke se idéen i at starte endnu en LUG op, hvis man kan
benytte de faciliteter, som en igangværende LUG har - og blot udvide dem
lidt.

At køre en aktiv LUG kræver meget, hvilket kan ses på de andre danske
LUG'er, hvor der sjældent er vedvarende mødeaktivitet - og nogle er nu
helt ophørte.

Det bedste for jer ville efter min mening (ikke SSLUGs mening) være, hvis
I opretter jer, som endnu en fast mødeaften om måneden på linje med
møderækken i Roskilde.

Her kan I helt selv bestemme niveauet og lettere trække på de ressourcer,
som SSLUG har med hensyn til kalender (uden at skulle lære at sætte en
maskine op til at trække ADiCT-oplysninger fra), foredragsholdere,
hjælpere til installationsarrangementer osv.

I SSLUG er der plads til alle - også dem som lige har hørt om Linux og
Open Source. Og jeres aftner kunne så være mere fokuseret på nybegyndere -
som jeres annoncering også giver indtryk af.

> Formalia er godt HVIS der er nogen riciko for
> at Linux-arrangementer gør noget der kan tænkes at skade LUGger eller
> OpenSource i det hele taget.

Jeg er mest bange for, at I i længden skader jer selv og aldrig får en
velfungerende LUG.

> Nu er jeg ABSOLUT støtte af OpenSource, så I
> behøver IKKE bekymre Jer om at vi vil undergrave nogens organisation -

Det tror jeg heller ikke, at der er nogen, som bekymrer sig om - det er
nok mere med, at du automatisk forventer at komme på en anden LUGs
kalender med arrangementer om at starte en konkurrende LUG. Og bliver sur,
når du ikke får lov til det, men bliver henvist til, at det kan lade sig
gøre, hvis du sætter et ADiCT-feed op.

> faktisk ønsker vi som ALLE at flere bruger Linux og også nye kan komme til
> orde. Nogen gange er en moderorganisation hvor mange formalia skal
> overholdes og mødeformen lidt for stivnet - en hindring for nye former og
> svær at lægge sig ind under.

Formalia i SSLUG er efter bedste viden ikke mere end, at man spørger om
der er nogen som vil være med til at starte en møderække op i Kulturcaféen
på Amager, for så vil jeg/vi gerne stå for det. Så er der lidt diskussion
frem og tilbage på denne liste inden det officielt annonceres. PÅ listen
får man både kvalificeret mod og med spil, så der er gode chancer for en
godt arrangement allerede fra starten.

> Derfor prøver vi GERNE i tæt fællesskab at
> danne en LUG og anmoder om at I annoncerer mødet i oversigtskalenderen.
> Det bygger ligesom andre linuxbrugergrupper på et arrangement som vi har
> sat i vores kalender. ALLE er meget velkomne!

Jeg synes, at du skal overveje om idéen med endnu en LUG er det, du reelt
ønsker. For i SSLUG er alle også velkomne - selvom velkomsten er mere
varm, hvis man spørger i stedet for at føle sig forurettet.

Jeg har ikke helt set efter i min kalender, men hvis jeg ikke skal andet
vil jeg meget gerne komme den 24. august - uanset om du beslutter dig for
LUG eller møderække under SSLUG.
--
De herligste hilsner     _/
                      __/ | +           Jeg  vil  leve i en verden,  hvor