Generelt krypteringsmøde?

Efter mødet i aftes stod jeg et stykke tid og talte med et par stykker
om kryptering. Det ville måske være en god ide at holde et foredrag om
kryptering på et meget generelt nivo.

Uanset om man snakker ssh, ssl, gpg eller mange andre kryptografiske
programmer, så er det ofte de samme begreber man har brug for at
forstå. Foredraget bør/vil kommer ind på en række af disse generelle
begreber:

  - Symetrisk/asymetrisk kryptering
  - Authentifikation
  - Hemmeligholdelse