Re: [MOEDE] Audio-arkiv

On Sun, 4 Feb 2001, Claus Sørensen - Formand for KLID wrote:

> Fra: Ole Tange <sslug@sslug>

> Jeg vil på det kraftigste opfordre til, at sådanne foredrag bliver
> delt op i mindre bidder af 5-10 minutter stk.

Hvorfor?

Jeg kan gætte på et par grunde:

* Download, der fejler.
  Løses ved: Brug en ftp-server og klient, der understøtter resume
* Jeg vil kun have de sidste 10 min.
  Hvordan ved du det?

Det taler tilgengæld imod, at nogen skal til at arbejde (klippe strømmen
op på nogle fornuftige steder).

Jeg kan fint acceptere, at den bliver delt ved pausen.

> Desuden er der ingen grund til at gemme i stereo, så der burde være
> mulighed for næsten den halve datamængde.

Beregningen er foretaget for mono. Stereo koster 60 MB/time i 128kbps MP3.

/Ole