Re: [MOEDE] billeder (was: ForedragsURL

On Sat, 17 Feb 2001, Frank Damgaard wrote:

> Måske vi generelt skulle overveje en lilel smule omstrukturering/forbedring
> af kalender, foredrag/moede mv. ?
>
> -Et sted har vi slides mv. fra moeder under /foredrag
>  (nogle slides har egne links, som apache foredraget)

Kalenderen har et link som hedder EventURL. Dette link bruges til at give
uddybende info om mødet. Det er ikke altid vi får oprettet en side med
info, men skriver det hele i kalenderen. Det er jo sådan godt nok når vi
kan fylde NBI ved blot at skrive "Jens Axboe kommer".

LinuxForum er lidt for stort et arrangement, så her bruger vi EventURL.

Det betyder at altid kan lave et link fra et arrangement til yderligere
info, fx foredrag. Har vi ikke en hel side med info om dagen, kan vi bare
bruge EventURL til at linke til foredragssiden.

Jeg har lavet et eksempel på dette:
http://www.sslug.dk/adict/mgroup.php#200102130SSLUG?showfuture=0
her er der så efterfølgende lavet et link til foredraget

Det skulle så være løsningen på at få bundet slides sammen med kalenderen.

> -Et tredje sted har vi billeder under /moede/.....

Billeder lever i sig selv og har ikke nogen forbindelse til en bestemt
event. Her er et eksempel http://www.sslug.dk/bestyrelsen/sponsor/pix/

Der er to muligheder for at forbinde billeder med et arrangement.
1. At jeg automatisk gennemleder kalenderen for arrangementer
   der har samme dato som billedet, og viser et link til dette.
   Det vil gå galt i få tilfælde.
2. At jeg angiver i "envuedulocal.inc" (den lokale opsætningfil
   for en billedsession) hvilket arrangement billederne hører til.
   Linket vil så være af typen "#200102130SSLUG?showfuture=0"
   Dette vil betyde at jeg manuelt skal opdatere 90 filer :-/
   Hmm, eller måske jeg kan få PHP til at gøre det...

Kan denne bruges:
http://www.sslug.dk/moede/hygge/2001-02-13/pix/
klik på "Mere information om dagen"

> -Et anden sted har vi kalender med indkaldelses til mødet
( /adict )

Som før nævnt, kan jeg kun lave et link fra kalenderen.
Dette link kan så være:
 1. Link til en side der beskriver arrangementet i detaljer. Plus link
    til slides og billeder.
 2. Link til slides
 3. Link til billeder

Vi kan selvfølgelig sige at der efter et arrangement altid skal være et
link til en af de tre ovenstående.

Vi kan godt rette op på gamle events, men der er en hel del arbejde i det.
Jeg mener også der er nogle slides vi ikke har.

Hvis vi både har slides og billeder, skal der så laves en side vi kan
linke til fra kalenderen, hvor der så er links videre.

> Men ofte INGEN links til hinanden !
> Egentlig lidt dumt ikke?......

Ja ja Frank, jeg er dum ;-)

mvh/hans
http://schou.dk
Med alle de elektroner, bidrager jeg hæmningsløst til den
globale opvarmning et eller andet sted.         -- E. Sjørlund