Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Fri, 8 Mar 2013 15:17:51 +0000 (UTC)
Sune Vuorela <sslug@sslug> wrote:

> Så er der jo heldigvis pakkebeskrivelserne...
>
> Description-en: common files used by both the Samba server and
> client
>
> ...det giver sandsynligvis heller ikke flere sikkerhedshuller
>
> /Sune

Debian kan sikres ret godt, så egentlig var det mere det totalt
irrelevante i at installere en masse ting, jeg ikke vil have
eller skulle have besværet med at pille dem af og rette i
dependencies.

Jeg måtte søge på nettet i længere tid førend jeg fandt den
ting, som gør lsb-core uundværlig for google-earth,

nemlig et symlink fra /lib/ld-linux.so - faktisk tre.

/lib/ld-lsb.so.1 -> ld-linux.so.2

Når man laver det manuelt og udpakker .deb pakken med
# ar -x goo*deb
# tar -xkzf data.tar.gz -C /

Den lægger filerne i /opt/google

så kører Google Earth 7.2 fint på en minimalistisk Linux.

Inden du nu kommer for godt igang Sune, så husk at jeg ved
hvad jeg gør - men ikke kender Debian så godt. Jeg prøver at
holde mig ajour med Debian, den mest stabile Distro, ved at
bruge den og tillod mig at stille et spørgsmål her - så er
det altså bare for meget at svare med flames.

Svaret på mail-subject er med andre ord: Ja, man kan stole på
Debian Dependencies, men de er gået langt for at fungere i alle
situationer, og i atypiske situationer kan det godt lade sig gøre
- ja, endda være en fordel - at ignorere Debian dependencies.

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]