Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Wed, 6 Mar 2013 13:52:45 +0100
Martin Møller Skarbiniks Pedersen <sslug@sslug> wrote:

> Enig at det ser mystisk ud.
>
> Har du fået tilføjet en extern repo på et tidspunkt
> til /etc/apt/sources.list ?
>
> Hvis jeg søger på http://packages.debian.org/
> efter squeeze pakker med google earth finder jeg kun pakken
> google-earth-stable:
>
> http://packages.debian.org/squeeze/googleearth-package
>
> "utility to automatically build a Debian package of Google Earth"
>
> med flg. deps: bzip2, dpkg-dev, fakeroot, file, wget/curl,
> x11-common, x11-utils
>
> Og de giver alle mening.
>
> Hilsen
> [...]

Ja - den løsning havde jeg ikke set. Det var en .deb pakke fra
Google, som forlangte lsb-core hvilket medfører krav om en
environment med build tools m.v.

aptitude install lsb-core viser alt det, der skal med plus en
lidt ironisk meddelelse om at Debian ikke prøver på at være fuldt
LSB compliant

Og det er selvfølgelig over-kill at installere lsb-core. Jeg
fjernede GoogleEarth7 og deps var up-to-date igen. Googles
pakke med GoogleEarthLinux.bin-6.2.  installerede uden problemer
i /usr/local/googleearth.
--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]