Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

Donald J Axel <sslug@sslug> writes:

> Det var jo "will be installed" jeg viste, altså det, som Debian
> deps ville hive med ind til ære for GoogleEarth-7. Det viser sig
> at være fordi Google-udviklerne forlanger LSB compliance.

Tilsyneladende rettede du en kritik mod Debians afhængigheder, derfor
efterlyste jeg oplysninger der kunne hjælpe til at afdække de
mellemregninger der førte til det resultat du oplevede.

Det er langt mere interessant når vi snakker kvaliteten af afhængigheder
end slutresultatet der i lige så høj grad afhænger af hvad du
tilfældigvis allerede har installeret på din maskine.

Det viste sig så at den mellemregning du havde glemt var at det slet
ikke var en Debian-pakke du prøvede at installere.

> Det ser voldsomt ud, når jeg kører flg.:
>
> apt-cache show  ./google-earth-stable_current_i386.deb 2>&1 |wc
>   47016  376124 4051390

Det var heller ikke det jeg forsøgte at bede dig om. apt-cache tilgår
oplysnigner om tilgængelige pakker i ens pakke repositories. Ovenstående
forsøger at vise information om en specifik release af alle tilgængelige
pakker der matcher det regulære udtryk '.'.

Når du har en pakke-fil i hånden får du de tilsvarende oplysnigner med
'dpkg -i <filename>'

Debians pakkehåndtering består basalt set af to dele: dpkg til
håndtering af pakker og apt til håndtering af pakke-repositorier.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]