Kan man stole på Debian dependencies?

Undskyld jeg spørger, jeg bliver både forskrækket og lidt forarget
når jeg ser, at google-earth for at blive installeret via Debian
pkg system kræver git, gcc++-4.7, gcc-4.7, ogen masse andet,
kulminerende med  smbclient! What?

Hvordan kan jeg rette mine dependencies? Dette er jo åbenlyst
forkert, der må være gået noget galt i dpkg-status eller noget?

saturn:/hjem/sysadm/pakk #wajig install google-earth-stable
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following extra packages will be installed:
  alien autopoint binutils build-essential cups-bsd cups-client cups-common debhelper dpkg-dev ed fakeroot g++ g++-4.7 gcc gcc-4.7 gettext
  git git-man html2text intltool-debian libalgorithm-diff-perl libalgorithm-diff-xs-perl libalgorithm-merge-perl libc-dev-bin libc6-dev
  libcups2 libcupsimage2 libdpkg-perl libelf1 liberror-perl libfile-copy-recursive-perl libfile-fcntllock-perl libgettextpo0 libitm1
  libmail-sendmail-perl libnspr4 libnspr4-0d libnss3 libnss3-1d librpm3 librpmbuild3 librpmio3 librpmsign1 libstdc++6-4.7-dev
  libsys-hostname-long-perl libtimedate-perl libunistring0 linux-libc-dev lsb-core lsb-security make manpages-dev pax po-debconf rpm
  rpm-common rpm2cpio samba-common samba-common-bin smbclient update-inetd

[KLIP! -- jeg har droppet listing af Suggested packages, det er jo sådan set OK at foreslå alt muligt tosset, som fx. lsb-rpm og gdb.]

2 upgraded, 60 newly installed, 0 to remove and 26 not upgraded.
Need to get 88.2 MB/88.3 MB of archives.
After this operation, 294 MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]?
NO!!!

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]