Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Fri, 8 Mar 2013 10:46:25 +0000 (UTC)
Sune Vuorela <sslug@sslug> wrote:

> Hvordan foreslår apt-get at løse det?

> $ aptitude why xpdf smbclient
> p   xpdf        Recommends cups-bsd
> p   cups-bsd    Depends    cups-client (= 1.5.3-2.15)
> p   cups-client Recommends smbclient
>
> det kunne ligne at det er for at printe på windows-delte printere,
> hvilket vist er en relativt normal ting i samfundet i disse dage.

> Vær opmærksom på at der relativt ofte findes sikkerhedshuller i
> xpdf.

> Vrøvl.

OK, jeg havde set "why" i dpkg(8) men ikke prøvet den, det er jo
genialt - me er det ikke et sikkerhedshul at installere smbclient,
hvis man ikke bruger IFS/SMB/MS-netværk?

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]