Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

Sune Vuorela <sslug@sslug> writes:

> Recommends er generelt fornuftige. Hvis de ikke er, så send en
> fejlrapport.

Enkeltvis er de generelt fornuftige hvis man bare betragter dem som
anbefalinger. Og hvis man konsekvent lukekr øjnene og bare følger disse
anbefaligner så virker ting oftest ganske fornuftigt.

Men hvis man er lidt mere interesseret i at vide hvad der er på ens
computer, så er man efter min mening bedre tjent med at slå Recommends
fra og vurdere dem eksplicit.

> Slår du recommends fra, skal du ikke komme og beklage dig hvis noget
> ikke virker.

Det har jeg også gjort uden at jeg har haft oplevelser af at der er
noget der direkte ikke har virket. Men jo det kræver da at jeg eksplicit
installerer for eksempel smbclient hvis jeg en dag pludselig skulle have
brug for at tilgå en windows-printer.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]