Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Wed, 06 Mar 2013 14:17:25 +0100
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Debian bruger tre klasser af afhængigheder: Depends, Recommends og
> Suggests.
>
> Den første klasse er det absolut nødvendige for at kunne bruge
> pakken og den anden klasse er valgfrie, men kan være nødvendige
> for at anvende alle pakkens annoncerede features.
>
> "Depends" plejer at være ganske fornuftige og i nogle tilfælde er
> der alternative pakker, så man både kan få en vim der kræver at
> man har X11 installeret og en der ikke kræver X11.
>
> "Recommends" er derimod lidt mere flyvske og man kan ofte komme
> [...]

Det var jo "will be installed" jeg viste, altså det, som Debian
deps ville hive med ind til ære for GoogleEarth-7. Det viser sig
at være fordi Google-udviklerne forlanger LSB compliance.

Martin har vist at der er en anden løsning med en build pakke
på packages.debian.org, det lyder interessant.

Men den hurtigste løsning for mig var afinstallation af
GoogleEarth7, google-earth-stable_current_i386.deb som den
fås fra Google og så ellers hente GoogleEarthLinux.bin
der installerer uden interferens m. pakkesystemet.

Det ser voldsomt ud, når jeg kører flg.:

apt-cache show  ./google-earth-stable_current_i386.deb 2>&1 |wc
  47016  376124 4051390

De sidste linier er vist karakteristisk for all 47k liniers output:
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'libicu44' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'defoma-doc' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'dfontmgr' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'defoma-gs' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'defoma-ps' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'defoma-x' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'libboost-iostreams1.42.0' was not found
E: Release 'google-earth-stable_current_i386.deb' for 'sbm' was not found
E: No packages found

Der må være noget, jeg gør galt (eller hvad?)

Tak for svaret!

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]