Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Thu, 07 Mar 2013 10:20:12 +0100
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Tilsyneladende rettede du en kritik mod Debians afhængigheder,
> derfor efterlyste jeg oplysninger der kunne hjælpe til at afdække
> de mellemregninger der førte til det resultat du oplevede.
>
> Det er langt mere interessant når vi snakker kvaliteten af
> afhængigheder end slutresultatet der i lige så høj grad afhænger
> af hvad du tilfældigvis allerede har installeret på din maskine.
>
> Det viste sig så at den mellemregning du havde glemt var at det
> slet ikke var en Debian-pakke du prøvede at installere.

> Det var heller ikke det jeg forsøgte at bede dig om. apt-cache
> [...]

Nej nej jeg retter ikke kritik af Debian-udviklernes dependencies,
men mere over at der sniger sig sådan en lang liste ind i denne
sammenhæng (min aktuelle minimalistiske pakkeliste/setup). Jeg
opdagede som sagt hurtigt at den lange liste dependencies kom fra
lsb-core pakken, som Debian-udviklere tager afstand fra.

Tak for hjælp med dpkg-kommandoen, her er output fra dpkg -i

# apt-cache show google-earth-stable
E: No packages found

dpkg -i /distfiles/google-earth-stable_current_i386.deb
Selecting previously unselected package google-earth-stable.
(Reading database ... 45232 files and directories currently installed.)
Unpacking google-earth-stable (from .../google-earth-stable_current_i386.deb) ...
dpkg: dependency problems prevent configuration of google-earth-stable:
 google-earth-stable depends on lsb-core (>= 3.2); however:
  Package lsb-core is not installed.

dpkg: error processing google-earth-stable (--install):
 dependency problems - leaving unconfigured
Processing triggers for menu ...
Processing triggers for man-db ...
 google-earth-stable
saturn:/hjem/sysadm/pakk #wajig listinstalled  | grep -i google
google-earth-stable

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]