Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On 2013-03-07, Donald J Axel <sslug@sslug> wrote:
> saturn:/hjem/sysadm/pakk #aptitude -s install xpdf

Hvordan foreslår apt-get at løse det?

> Hvorfor vil Dep-tree fjern ghostscript? og hvorfor i al verden
> vil den installere smbclient? Det er nok igen LSB som trækkes ind.

$ aptitude why xpdf smbclient
p   xpdf        Recommends cups-bsd
p   cups-bsd    Depends    cups-client (= 1.5.3-2.15)
p   cups-client Recommends smbclient

det kunne ligne at det er for at printe på windows-delte printere,
hvilket vist er en relativt normal ting i samfundet i disse dage.

> Som du kan se har jeg kopieret en XPDF over fra en anden distro
> sammen med tre library filer og kørt ldconfig, og derefter kører

Vær opmærksom på at der relativt ofte findes sikkerhedshuller i xpdf.

> Jeg tror at Debian-deps tree er blevet så stort, at det er nemmere
> at installere "sjældne exemplarer" (programmer, som andre ikke
> bruger) fra source. Det kan være lidt besværligt, hvis man er nødt
> til at rette i source pga en ny compiler, men det er prisen for at
> kunne vælge de sjældent brugte programmer.

Vrøvl.

/Sune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]