Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

On Fri, 08 Mar 2013 11:31:42 +0100
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Se den er lidt mystisk, for libcupsimage2 og libcups2 kommer fra
> samme source-pakke. Så hvis en specifik version af den ene er
> tilgængelig i en Debian-release så er det ret usansynligt at
> samme version af den anden ikke er tilgængelig.
>
> Begge pakker skulle også være tilgængelig i Debian Testing i
> version 1.5.3-2.15. Jeg har ikke rigtig nogen ide til hvordan det
> kan gå galt,
>
> [...]
>
> Fordi libghostscript afhænger af libgs9, som igen afhænger af
> libcupsimage2. Dermed skal den fjerne ghostscript for at få lov
> [...]

Man får at vide at man gør tingene besværligt, når man vil have lov
at vælge selv. Det er et urimeligt svar, men tak for det alligevel.

Her er baggrundshistorien, gentaget:

Debian upgrade ødelagde boot-strappen og systemet
kunne ikke boote. Tilstanden forhindrede et system (med nyt
bundkort) i at boote.

Det kan man da kalde et problem. Det blev løst (med LILO på GPT)
Men løsningen var ikke - måske rimeligt nok - "Vanilla-Debian"  -
Lilo medførte nogle ting, som Debian håndterede på en måde som
måske kunne gentage bootstrap problemet.

Jeg håber ikke at jeg har fornærmet nogen ved at spørge efter
nemmere løsning på det, som jeg opfatter som "problemer".
Om-partitionering af disken var ikke en tiltalende løsning og
viste sig heldigvis ikke at være nødvendig.

Installation af lsb-core (som blev anbefalet) ville medføre noget,
der lignede ændring af bootstrap. Løsning af konflikten er
fundet.

Tak!

Men der er for mange misforståelser: Jeg har ikke haft "problemer"
med at undgå installation af nødvendige eller recommended pakker,
jeg har ikke spurgt om hvordan man "kun" henter de nødvendige
pakker - det er indlysende let. Det virker som om at jeg spørger på
en utydelig måde:

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]