Re: [MISC] Kan man stole på Debian dependencies?

Donald J Axel <sslug@sslug> writes:

> OK, jeg havde set "why" i dpkg(8) men ikke prøvet den, det er jo
> genialt - me er det ikke et sikkerhedshul at installere smbclient,
> hvis man ikke bruger IFS/SMB/MS-netværk?

Jeg kan ikke se at smbclient på nogen måde skulle kunne øge risikoen for
at den lokale maskine skulle blive kompromiteret.

Men hvis din maskine bliver kompromiteret ad anden vej er det
selvfølgelig et ekstra værktøj som angriberen slipper for at installerer
hvis vedkommende skulle have brug for en smb-client.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]