Re: [MISC] NemID. Dum ide

Peter Makholm wrote:
Steen Jensen <sslug@sslug> writes:

Selvfølgelig må man have det på sig. Hvordan skulle man ellers kunne
gå i banken, når man er i udlandet?

Og jeg opbevarer ikke noget kodeord noget sted.

Jeg tror at det er Sparre der forveksler 'noget man ved' med 'noget
man har'.

Skønt nøgle-kortet er noget low-tech og sikkert kunne have være
designet en smule mere brugervenligt, så er det efter min mening en
god design-beslutning og nok den eneste del af NemID-projektet der
rent faktisk lever op til best practice-niveauet.

En digital challenge-response token ville selvfølgelig have været
nifty og ville sikkert kunne få løsningen til at glide nemmere ned hos
de fleste teknik-nørder, men jeg tvivler på at det er billigere eller
mere sikkert.

Et Smart Card er mere sikkert. Selvom uvedkommende skulle få fingre i det, kan det ikke bruges uden at kende dets PIN-kode.

Der er langt større udfordringer for at få NemID til at være en sikker
konstruktion.

//Makholm

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]