Re: [MISC] Debian stable eller testing?

"Michael Schmidt" <sslug@sslug> writes:

> Kikker på download siden for Debian og undres over at der "kun" findes
> Stable eller testing

Der bliver ikke bygget installer-pakker med unstable. Hvis man vil
have en unstable-installation skal man installerer testing og så
opgradere til unstable ved at pille i sources.list.

> Forskellige sider med råd og vejledning anbefaler Debian Unstable til
> en desktop PC for en bruger med lidt Linux erfaring (det tør jeg godt
> kalde  mig selv).

Det råd mener jeg er totalt tåbligt. For den jævne bruger bør testing
være bleeding edge nok og en del mindre risiko for at give problemer
end testing.

Jeg vil dog anbefale at man inkluderer både testing og unstable i sin
sources list og så sætter testing som default release i apt.conf. På
den måde er det let hurtigt at hente enkeltpakker fra unstable, men
normalt bruge testing.

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]