Re: [MISC] Google søgning med forkert lin k til søgeresultat

Martin Berg skrev:
> [...]
> "service-fejl, handlingsplan, kundeservice".
>
> I linkteksten (nederste linie i søgeresultatet, til venstre
> for "Cached") står der det forventede (og korrekte) link:
>
>    www.marketingsite.dk/servfejl.htm
>
> Hvis man trykker på den øverste linie i linket (overskriften)
> havner man imidlertid på:
>
>    www.marketingsite.dk/index.htm/servfejl.htm
>
> Der er altså kommet et uvedkommende index.htm ind midt i URL'en
> - hvilket selvfølgelig afstedkommer en fejl.
>
> Det har været korrekt før - men er sjovt nok skiftet inden for
> den senere tid efter en "diskussion" :-) mellem web-administrator

mon ikke det er websiden der har flyttet/nedlagt siden?

prøv f.eks. med "http://www.marketingsite.dk/"; den laver samme redirect
så sitet er nok taget ned.

lid teknisk :

$ lynx -head -dump http://www.marketingsite.dk/servfejl.htm
HTTP/1.1 302 Found
Date: Wed, 05 May 2010 19:41:33 GMT
Server: Apache/2.2.14 (FreeBSD) PHP/5.3.2 with Suhosin-Patch
Last-Modified: Wed, 05 May 2010 19:41 GMT
Location: http://www.berg-marketing.dk/index.htm/servfejl.htm

ovenstående "Localtion" fortæller browser at den skal
se på den anden side (i øvrigt en IIS server),
dvs. www.marketingsite.dk er "synderen".

Google skriver jo også på cache siden:
"Dette er Googles cache-version af http://www.marketingsite.dk/servfejl.htm. Det er et
øjebliksbillede af siden, som den blev vist den 27. feb 2010 18:23:11 GMT. Den aktuelle
side kan være ændret i mellemtiden."

og 27. feb er jo nogen tid siden.....

> Det ligner ikke en google blacklisting, og jeg vil gerne finde
> ud af, hvordan det er sket - og mest af alt, hvordan det
> rettes op (jeg har allerede sendt min far i retning af google) ?

Ingen blacklistning overhovedet.
Henvend dig til webnmaster eller ejeren af domænet og spørg
hvorfor de ikke har noget indhold på siden mere.
(måske kun en kortvarigt marketings-kampagne?)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]