Re: [MISC] Webshop

Martin Jochimsen wrote:
> Jeg vil forsøge at lave en lille webshop, hvor der skal sælges lidt
> småting. Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte.
> En webshop er vel som sådan ikke platformeafhængig, men måske mere
> afhængig af den server, den skal ligge på...eller hvad???
> Er der nogen her på listen, som kan anbefale links eller guides til
> hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an og/eller evt. typer af
> webshops, som ikke kræver en store doktorgrad at sætte op?
> Jeg bruger Ubuntu 9.10. (men har også adgang til Windows.....hvis det
> skulle komme så langt ud!!!)

Der findes en del free/open source software webshops skrevet i PHP, og som
sådan rimeligt platformsuafhængige - men kører selvf. bedst på Linux :-)

F.eks. OSCommerce eller Magento.

Jeg har set at nogle hostingfirmaer tilbyder hosting med OSCommerce - med
support for dankortbetaling og det hele - på den måde ville du ikke behøve
selv finde ud af at sætte noget op. Se f.eks.
http://www.i123.dk/onlineshop.php

Der er sikkert andre der har det også.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]