Re: [MISC] Netværksharddisk

2010/1/23 Martin Jochimsen <sslug@sslug>:

> Tak for linket. Med den NAS kommer man ikke til at mangle noget!!! Den er
> nok lige lidt over den prisklasse jeg har tænkt mig, men inspirerende
> læsning.

Jeg fik den billigt fra et firma, som gik over til online backup.

Jeg er meget glad for min synology. Den kører linux og man kan rimeligt nemt
installerer nye pakker. F.x. så fik jeg installeret NFS på synologyen,
så jeg kunne dele drev vha. NFS istedet for samba.

Man kan også bruge boksen til webserver med php, mysql etc.
Og så sender boksen en email til mig, hvis den ene disk (jeg har 2x1TB
i raid-1) skal
skiftes.

/Martin