Re: [MISC] mandriva 2009.1 er nu tilgængelig

> Men jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor man vil bruge torrents, når
> ftp er rigtigt pænt hurtigt? Jeg har lige downloadet (nedlastet)
> ovennævnte iso fil, fra klid med ca 100 Mbit/s. Er torrents hurtigere end
> det?

Torrents har den fordel at man kan lukke maskinen og fortsette nedlastingen
senere.

Nå har jeg kun 10 Mb forbindelse (Altså 10 Mb totalt opp og eller ned)

Jeg har ofte opplevd 10 Mb ned - sist f.eks Ubuntu 9.04.
samtidig som jeg ikke kom inn for å laste ned.
(Jeg gikk på distrowatch.com for å nappe tak i en torrent :-)
Jeg kan godt se at i Sverige kan man under gunstige forhold klare å få
ned Linux med 50-100 Mb med torrent.

Det finnes også steder i verden ikke så langt unna hvor det er ujevne
forbindelser (gammelt kobber)
og Torrent takler det langt bedre enn ftp.

Sparer strøm gjør det også - Man slipper å holde maskinen åpen over
natten hvis det ikke haster meget
med å laste ned.

Mvh
Jim Oksvold

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]